RAAMATUPIDAMISTEENUSE OSUTAMISE ÜLDTINGIMUSED

1. Mõisted

Teenusepakkuja – DMRaamatupidaja OÜ (registrikood: 14191742), kes osutab raamatupidamisteenuseid vastavalt Eesti Vabariigi seadustele.

Klient – Füüsiline või juriidiline isik, kes on sõlminud Teenusepakkujaga lepingu raamatupidamisteenuste osutamiseks.

Teenused – Kõik raamatupidamisalased teenused, sealhulgas, kuid mitte ainult, algdokumentide töötlemine, maksudeklaratsioonide esitamine, personaliarvestus, finantsaruandlus, maksunõustamine jmt.

Algdokumendid – Kõik arved, tšekid, lepingud ja muud raamatupidamiseks vajalikud dokumendid, mille alusel toimub majandustehingute kajastamine.

Deklaratsioonid – Maksu- ja Tolliametile või muudele ametkondadele esitatavad maksuaruanded ja -andmed.

Tööpäev – Kalendripäev esmaspäevast reedeni, v.a. riigipühad.

Konfidentsiaalne teave – Teave, mis puudutab Kliendi või Teenusepakkuja äritegevust, mida ei tohi avalikustada kolmandatele isikutele.


2. Teenuse osutamise tingimused

2.1 Teenusepakkuja valib raamatupidamistarkvara, mille kaudu teenuseid osutatakse.

2.2 Algdokumendid tuleb edastada e-postiga aadressile info@dmraamatupidaja.ee või muusse eelnevalt kokkulepitud asukohta/aadressile.

2.3 Klient esitab dokumendid jooksvalt või hiljemalt iga kuu 15. kuupäevaks eelmise kuu andmete kohta. Hilinenud dokumentide korral ei garanteeri Teenusepakkuja deklaratsioonide õigeaegset esitamist.

2.4 Dokumentide ja kliendi pöördumiste töötlemise aeg on tavakorras 1-5 tööpäeva. Kiirtöö (vähem kui 5 tööpäeva jooksul) toimub lisatasu alusel.

2.5 Kui Klient ei esita dokumente, esitatakse arve miinimumhinna alusel. Kui dokumendid saadetakse hiljem, kajastatakse need nende tegeliku saabumise kuu kulus.

2.6 Teenusepakkuja ei vastuta dokumentidel esitatud andmete õigsuse eest ega tehingute sisu eest – vastutus jääb Kliendile.


3. Suhtlus ja kontaktid

3.1 Kõik ametlik suhtlus toimub e-posti teel aadressil info@dmraamatupidaja.ee.

3.2 Teenusepakkuja ei vastuta dokumentide või info eest, mis on saadetud sotsiaalmeediakanalite kaudu (nt Messenger, Viber).

3.3 Kuni 1 tund kuus on suhtlus (e-post, telefon) hinna sees. Ületundide eest lisandub tunnihind vastavalt kehtivale hinnakirjale.


4. Personaliga seotud teenused

4.1 Teenusepakkuja teostab töötasude, puhkuste ja haiguslehtede arvestust ainult vastava info esitamisel Kliendi poolt.

4.2 Klient peab koheselt teavitama personalimuutustest, haiguslehtedest ning puhkuste algusest ja lõpust.


5. Maksustamine ja deklareerimine

5.1 Klient peab teavitama:

  • dividendide maksmise kavatsusest,
  • ebaregulaarsest palgamaksmisest,
  • muudest väljamaksetest, mis võivad vajada maksudeklaratsioone.

5.2 Klient tagab raamatupidajale juurdepääsud Maksu- ja Tolliameti ja teiste ametkondade e-teenustele deklaratsioonide esitamiseks.


6. Teenuse katkestamine ja maksehäired

6.1 Teenusepakkujal on õigus peatada teenuse osutamine, kui Kliendil on maksuvõlg üle 30 päeva.


7. Vastutus ja konfidentsiaalsus

7.1 Teenusepakkuja vastutab ainult oma otsesest hooletusest tulenevate kahjude eest, kuid mitte kaudsete kahjude või saamata jäänud tulu eest.

7.2 Pooled on kohustatud hoidma konfidentsiaalsena kogu koostöö käigus saadud teabe. See kohustus kehtib ka pärast lepingu lõppemist.


8. Lepingu lõppemine

8.1 Lepingut võib lõpetada mõlemad pooled, teatades sellest ette vähemalt 30 kalendripäeva.

8.2 Leping lõpeb erakorraliselt juhul, kui üks pool rikub oluliselt lepingutingimusi ja ei paranda seda 14 päeva jooksul pärast kirjalikku hoiatust.


9. Kohaldatav õigus ja vaidlused

9.1 Üldtingimustele ja lepingule kohaldatakse Eesti Vabariigi seadusi.

9.2 Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel või, kokkuleppe mittesaavutamisel, Harju Maakohtus.


Kui soovid, saan koostada selle eraldi dokumendina PDF- või Word-formaadis või lisada täiendava lepingu mallina. Kas soovid seda?

10. Rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamine

10.1 Teenusepakkujal on kohustus ja õigus täita kõiki rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest (RahaPTS) tulenevaid kohustusi, sealhulgas, kuid mitte ainult, kliendi isikusamasuse tuvastamine, andmete kogumine ja säilitamine ning kahtlaste tehingute raporteerimine.

10.2 Teenusepakkujal on õigus keelduda teenuse osutamisest või leping lõpetada, kui:

  • Klient ei esita nõutud dokumente või teavet (nt isikut tõendavad dokumendid, tegelik kasusaaja info, tehingu eesmärk jne),
  • Klient keeldub isikusamasuse tuvastamisest või koostööst kohustuste täitmisel,
  • esineb mõistlik alus kahtlustada, et tehing on seotud rahapesu või terrorismi rahastamisega.

10.3 Kliendi poolt esitatud andmeid kasutatakse ainult seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks ning neid hoitakse konfidentsiaalsena, välja arvatud juhtudel, kui seadus nõuab nende avaldamist järelevalveasutustele (nt Rahapesu Andmebüroo).